FARBY SPIRYTUSOWE

ANVI-CORR farba reaktywna spirytusowa

Charakterystyka

Farba ANVI-CORR – jest reaktywną farbą podkładową przeznaczoną do zabezpieczenia przed korozją powierzchni stalowych. Może być stosowana również tam, gdzie dokładne oczyszczenie jest utrudnione lub niemożliwe dzięki chemicznemu reagowaniu ze stalą i rdzą. Takie rozwiązanie powoduje długotrwałą ochronę podłoża i znalazło zastosowanie w okrętownictwie podczas remontów statków. Powłoki ANVI-CORR charakteryzują się dobrą przyczepnością do podłoża, dużą elastycznością, dobrą twardością i odpornością na uderzenia oraz inne uszkodzenia mechaniczne, działanie zmiennej temperatury oraz okresowe działanie roztworu chlorku sodowego.

Kup teraz na allegro

DLACZEGO WARTO WYBRAĆ ANVI-CORR?

Sprawdzona w przemyśle okrętowym

Nasze doświadczenia w branży okrętowej są ogromnym atutem, który pozwala stworzyć farby maksymalnie odporne na wodę.

Zawiera folię PVB

Anvi-Corr zawiera folię PVB zwiększającą ochronę, elastyczność powłoki oraz odporność na uszkodzenia mechaniczne. Folia PVB jest stosowana w przednich szybach samochodowych.

Sprawdzona w chemii ciężkiej

Posiadając wieloletnie doświadczenie tworzymy farby najwyższej jakości.

Reakcja chemiczna z rdzą

Możliwość aplikacji na gorzej przygotowane podłoże st 2 z normy (bezpośrednio na rdzę) – spirytus oczyszcza podłoże, natomiast specjalna żywica oraz specjalne pigmenty reagują z rdzą.

Nanoszona już przy -20°C

Spirytus jest naturalnym rozpuszczalnikiem który przyspiesza czas schnięcia oraz odparowuje się 100%. Możliwość stosowania w ujemnych temperaturach -20°C do +40°C.

Na 97% spirytusie rektyfikowanym

Spirytus nie reaguje z innym powłokami co daje możliwość stosowania na stare powłoki oraz możliwość stosowania innych powłok na ANVI-CORR takich jak poliuretany, epoksydy czy akryle.

Podkład zaleca się do czasowej ochrony urządzeń, konstrukcji stalowych i żeliwnych, a także do gruntowania stali, żeliwa, drewna, materiałów drewnopochodnych, aluminium, duraluminium i powierzchni cynkowych w środowiskach wiejskich, miejskich i przemysłowych o średnim narażeniu korozyjnym. Na powłokę ANVI-CORR możemy nakładać wszystkie rodzaje farb jak np. olejne, ftalowe, chlorokauczukowe, poliwinylowe, akrylowe, nitro, masy bitumiczne i masy ognioodporne.

  • malowanie zbiorników olejowych lub paliwowych
  • malowanie podwozia
  • malowanie ogrodzeń
  • malowanie dachów
  • malowanie statków
  • malowanie rurociągów

Dostępne kolory:

Czerwony tlenkowy

Szary

Czarny

Dostępne pojemności:

Opakowania: 0,5 l – 24 szt. / 1l – 12 szt. /
pozostałe pojemności już od 1szt.

Czas schnięcia: w temp. 20°C ± 2 °C i przy wilgotności względnej powietrza 65±5% stopień 1 – 30 minut stopień 6 – 24h

Czas do nakładania kolejnej warstwy: w temp.20°C ± 2°C, co najmniej 24 h

Czas pełnego utwardzenia powłoki: w temp.20°C ± 2°C – 3 doby
Czasy te mogą ulec zmianie wraz ze zmiana temperatury, wilgotności powietrza, warunków wentylacji, ilości warstw i grubości powłoki.

Wydajność: Wydajnośd teoretyczna wynosi 8 – 10 m2 z 1 litra farby przy grubości suchej powłoki 40 μm.

Przygotowanie powierzchni: podłoże do malowania powinno byd suche, wolne od śladów wody, tłuszczu, kurzu i innych zanieczyszczeo (stopieo czystości St 2 wg PN ISO 8501-1:1996).

Przygotowanie farby: Farbę przed malowaniem należy dokładnie wymieszad i nakładad w temperaturach od -20°C do +40°C. Podczas nakładania podkładu natryskiem w temperaturach ujemnych farbę należy podgrzad do temperatury +15°C. Wyrób można rozcieoczyd do 5% wagowych rozcieoczalnikiem ANVI-WS.

Metody nakładania: ANVI-CORR możemy nakładad pędzlem, wałkiem, natryskiem pneumatycznym, natryskiem hydrodynamicznym lub zanurzeniowo.

Warunki nakładania: Powłoka podczas wysychania nie może byd narażona na działanie wody (np. deszcz). Nakładanie farby nawierzchniowej nastąpid może po pełnym wyschnięciu podkładu min po 24h. Na powłokę ANVI-CORR możemy nakładad wszystkie rodzaje farb jak np. olejne, ftalowe, chlorokauczukowe, poliwinylowe, akrylowe, nitro, masy bitumiczne i masy ognioodporne.

Farba reaktywna spirytusowa ANVI-CORR antykorozyjna – wybierz najlepszą jakość

Bardzo ważna jest dla nas opinia i zaufanie naszych Klientów. Dlatego dokładamy wszelkich starań, by artykuły znajdujące się w ofercie SiD Coating’s były najlepszej jakości i spełniały oczekiwania nawet najbardziej wymagających Klientów. Ta reguła przyświecała nam również podczas tworzenia farby reaktywnej spirytusowej Anvi-Corr, mającej działanie antykorozyjne. Żeby mieć pewność, że farba Anvi-Corr jest najlepszej jakości, poddaliśmy ją wymagającym testom trwałości w przemyśle okrętowym, a także przemyśle chemicznych. W wyniku tego udało nam się uzyskać nowoczesną farbę, która wykazuje dużą odporność na zmienność temperatur, uszkodzenia mechaniczne, a także trudne warunki atmosferyczne. Farba reaktywna spirytusowa charakteryzuje się doskonałą przyczepnością do podłoża, a także elastycznością.

Co wyróżnia ją spośród innych farb do metalu? Anvi-Corr tworzy trwałą i odporną na czynniki zewnętrzną powłokę antykorozyjną. Jednocześnie zastosowanie jej nie wymaga od użytkownika konieczności usunięcia zmian z rdzy. Dzięki temu farba reaktywna spirytusowa może być zastosowana nawet w trudno dostępnych przestrzeniach, uniemożliwiających usunięcie powstałych ognisk rdzy. Odpowiednią trwałość i elastyczność powłoki wykonanej przy użyciu farby spirytusowej Anvi-Corr zapewnia zawarta w niej folia PBV. Jest to ta sama technologia, którą stosuje się na powierzchni szyb samochodowych.

Rozpuszczalnikiem zastosowanym w farbie antykorozyjnej Anvi-Corr jest spirytus rektyfikowany. Jego zaletą jest to, że oczyszcza on podłoże zanieczyszczone rdzą, a podczas wysychania w pełni odparowuje, jednocześnie przyspieszając ten proces. Farba do metalu Anvi-Corr może być stosowana nawet w temperaturze 20 stopni poniżej zera, do +40 stopni C.

Produkt Anvi-Corr występuje w trzech kolorach: czarny, srebrnym i czerwonym. Farba antykorozyjna może być stosowana na stare powłoki i nie wchodzi w reakcje z innymi substancjami. Na powierzchnię Anvi-Corr możemy stosować także farby nawierzchniowe – ftalowe, chlorokauczukowe, olejne, akrylowe, a także masy bitumiczne i ognioodporne.

Dlaczego i kiedy warto stosować farbę okrętową?

Farba reaktywna spirytusowa bardzo często określana jest farbą okrętową. Określenie to jest oczywiście ściśle związane z pierwotnym zastosowaniem tego rodzaju farby. Ze względu na swoje właściwości farba spirytusowa doskonale sprawdza się nawet w najtrudniejszych warunkach. Tworzy skuteczną ochronę dla powierzchni, na której jest zastosowana, zabezpieczając ją przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych i rozwojem korozji. Z tego względu farba spirytusowa stosowana jest najczęściej do malowania statków, łodzi, zbiorników, a także elementów konstrukcyjnych i instalacji, które narażone są na długotrwały kontakt z wilgocią i wodą – również wodą morską. Te niezwykle trudne warunki, na jakie narażone są konstrukcje wykorzystywane w przemyśle okrętowym, wpłynęły na ciągłe udoskonalanie receptur farb okrętowych. W SiD Coating’s cenimy sobie zaufanie naszych klientów, dlatego oferowane przez nas produkty mają innowacyjne formuły. O tę innowacyjność zadbaliśmy także w przypadku farby okrętowej Anvi-Corr. Dzięki specjalnie opracowanemu składowi uzyskaliśmy preparat, który jeszcze lepiej i dłużej chroni powierzchnie z metalu i innych materiałów.

Farba okrętowa – właściwości i zalety

Za właściwości farby okrętowej odpowiada specjalnie opracowana formuła składu. Głównymi składnikami są: spirytus rektyfikowany, specjalne pigmenty oraz folia PVB. Zastosowanie spirytusu rektyfikowanego 97% umożliwia stosowanie farby okrętowej na stare powłoki, bez konieczności dokładnego ich usuwania. Spirytus rektyfikowany sprawia, że farba okrętowa antykorozyjna nie wchodzi w reakcje z innymi stosowanymi wcześniej preparatami, a także farbami stosowanymi jako kolejna warstwa powłoki (farby nawierzchniowe). To zapewnia doskonałą przyczepność i trwałość powłoki wykonanej przy użyciu farby okrętowej. Dzięki tej właściwości farba spirytusowa doskonale sprawdzi się w przypadkach, kiedy usunięcie starej powłoki jest utrudnione lub nawet niemożliwe. W związku z tym farby okrętowej można używać jako farby podkładowej. Dzięki brakowi reakcji z innymi substancjami możliwe jest stosowanie jako farby powierzchniowej praktycznie każdego rodzaju farby – zarówno olejnej, epoksydowej, akrylowej, jak i poliuretanowej.

Obecność w składzie 97% spirytusu umożliwia także stosowanie farby okrętowej w duży zakresie temperatur. Farby spirytusowej można używać nawet przy bardzo niskich temperaturach – minimalna temperatura stosowania wynosi -20°C. Przy tak niskich temperaturach należy pamiętać, że w przypadku stosowania metody natryskowej, należy podgrzać farbę do +15°C, aby zachować właściwości farby i umożliwić jej aplikację tą metodą. Obecny w składzie spirytus działa jak naturalny rozpuszczalnik. Odparowuje on w stu procentach, co przyspiesza proces wysychania powłoki i umożliwia dość szybkie przejście do dalszych prac.

Tworząc farbę okrętową, zadbaliśmy, aby chroniła ona powierzchnie, na których jest używana nie tylko od czynników atmosferycznych. Jedną z częstych przyczyn powstawania ognisk korozji jest przerwanie ciągłości powłoki. Nieosłonięta i niechroniona powierzchnia jest wówczas wystawiona na działanie czynników zewnętrznych, w szczególności wilgoci. W takich przypadkach ryzyko powstania korozji jest bardzo duże. Znając specyfikę środowisk, w których używana jest farba spirytusowa, postanowiliśmy ulepszyć jej skład, aby uzyskać zwiększoną odporność na uszkodzenia mechaniczne.  W tym celu dodaliśmy do składu farby folię PVB, która po zaschnięciu tworzy bardzo trwałą powłokę o zwiększonej odporności na uszkodzenia mechaniczne. Warto zauważyć, że folia PVB jest między innymi stosowana na szybach samochodowych czy szklanych elementach dla ich lepszej ochrony.

Zastosowanie farby okrętowej w przydomowym warsztacie

Z zalet spirytusowej farby okrętowej może korzystać nie tylko przemysł. Doskonale sprawdza się ona także do użytku amatorskiego. Farba ta może być stosowana na podłoża różnego rodzaju – zarówno stal, aluminium, żeliwo, powierzchnie cynkowane, a nawet wykonane z drewna i materiałów drewnopochodnych. Farba okrętowa doskonale znajduje zastosowanie w malowaniu pojazdów, maszyn rolniczych, metalowych elementów architektonicznych i wielu innych.

Przykładowe wykorzystanie farby