Zastosowanie: Podkład zaleca się do czasowej ochrony urządzeń, konstrukcji stalowych i żeliwnych, a także do gruntowania stali, żeliwa, drewna, materiałów drewnopochodnych, aluminium, duraluminium i powierzchni cynkowych w środowiskach wiejskich, miejskich i przemysłowych o średnim narażeniu korozyjnym. Na powłokę ANVI-CORR możemy nakładać wszystkie rodzaje farb jak np. olejne, ftalowe, chlorokauczukowe, poliwinylowe, akrylowe, nitro, masy bitumiczne i masy ognioodporne.
- malowanie zbiorników olejowych lub paliwowych
- malowanie podwozia
- malowanie ogrodzeń
- malowanie dachów
- malowanie statków
- malowanie rurociągów
Nasze doświadczenia w branży okrętowej są ogromnym atutem, który pozwala stworzyć farby maksymalnie odporne na wodę.
Posiadając wieloletnie doświadczenie tworzymy farby najwyższej jakości.
Spirytus jest naturalnym rozpuszczalnikiem który przyspiesza czas schnięcia oraz odparowuje się 100%. Możliwość stosowania w ujemnych temperaturach -20°C do +40°C.
Anvi-Corr zawiera folię PVB zwiększającą ochronę, elastyczność powłoki oraz odporność na uszkodzenia mechaniczne. Folia PVB jest stosowana w przednich szybach samochodowych.
Możliwość aplikacji na gorzej przygotowane podłoże st 2 z normy (bezpośrednio na rdzę) – spirytus oczyszcza podłoże, natomiast specjalna żywica oraz specjalne pigmenty reagują z rdzą.
Spirytus nie reaguje z innym powłokami co daje możliwość stosowania na stare powłoki oraz możliwość stosowania innych powłok na ANVI-CORR takich jak poliuretany, epoksydy czy akryle.
Czerwony tlenkowy
Szary
Czarny
Opakowania: 0,5 l – 24 szt. / 1l – 12 szt. /
pozostałe pojemności już od 1szt.
Czas schnięcia: w temp. 20°C ± 2 °C i przy wilgotności względnej powietrza 65±5% stopień 1 – 30 minut stopień 6 – 24h
Czas do nakładania kolejnej warstwy: w temp.20°C ± 2°C, co najmniej 24 h
Czas pełnego utwardzenia powłoki: w temp.20°C ± 2°C – 3 doby
Czasy te mogą ulec zmianie wraz ze zmiana temperatury, wilgotności powietrza, warunków wentylacji, ilości warstw i grubości powłoki.
Wydajność: Wydajnośd teoretyczna wynosi 8 – 10 m2 z 1 litra farby przy grubości suchej powłoki 40 μm.
Przygotowanie powierzchni: podłoże do malowania powinno byd suche, wolne od śladów wody, tłuszczu, kurzu i innych zanieczyszczeo (stopieo czystości St 2 wg PN ISO 8501-1:1996).
Przygotowanie farby: Farbę przed malowaniem należy dokładnie wymieszad i nakładad w temperaturach od -20°C do +40°C. Podczas nakładania podkładu natryskiem w temperaturach ujemnych farbę należy podgrzad do temperatury +15°C. Wyrób można rozcieoczyd do 5% wagowych rozcieoczalnikiem ANVI-WS.
Metody nakładania: ANVI-CORR możemy nakładad pędzlem, wałkiem, natryskiem pneumatycznym, natryskiem hydrodynamicznym lub zanurzeniowo.
Warunki nakładania: Powłoka podczas wysychania nie może byd narażona na działanie wody (np. deszcz). Nakładanie farby nawierzchniowej nastąpid może po pełnym wyschnięciu podkładu min po 24h. Na powłokę ANVI-CORR możemy nakładad wszystkie rodzaje farb jak np. olejne, ftalowe, chlorokauczukowe, poliwinylowe, akrylowe, nitro, masy bitumiczne i masy ognioodporne.
Bardzo ważna jest dla nas opinia i zaufanie naszych Klientów. Dlatego dokładamy wszelkich starań, by artykuły znajdujące się w ofercie SiD Coating’s były najlepszej jakości i spełniały oczekiwania nawet najbardziej wymagających Klientów. Ta reguła przyświecała nam również podczas tworzenia farby reaktywnej spirytusowej Anvi-Corr, mającej działanie antykorozyjne. Żeby mieć pewność, że farba Anvi-Corr jest najlepszej jakości, poddaliśmy ją wymagającym testom trwałości w przemyśle okrętowym, a także przemyśle chemicznych. W wyniku tego udało nam się uzyskać nowoczesną farbę, która wykazuje dużą odporność na zmienność temperatur, uszkodzenia mechaniczne, a także trudne warunki atmosferyczne. Farba reaktywna spirytusowa charakteryzuje się doskonałą przyczepnością do podłoża, a także elastycznością.
Co wyróżnia ją spośród innych farb do metalu? Anvi-Corr tworzy trwałą i odporną na czynniki zewnętrzną powłokę antykorozyjną. Jednocześnie zastosowanie jej nie wymaga od użytkownika konieczności usunięcia zmian z rdzy. Dzięki temu farba reaktywna spirytusowa może być zastosowana nawet w trudno dostępnych przestrzeniach, uniemożliwiających usunięcie powstałych ognisk rdzy. Odpowiednią trwałość i elastyczność powłoki wykonanej przy użyciu farby spirytusowej Anvi-Corr zapewnia zawarta w niej folia PBV. Jest to ta sama technologia, którą stosuje się na powierzchni szyb samochodowych.
Rozpuszczalnikiem zastosowanym w farbie antykorozyjnej Anvi-Corr jest spirytus rektyfikowany. Jego zaletą jest to, że oczyszcza on podłoże zanieczyszczone rdzą, a podczas wysychania w pełni odparowuje, jednocześnie przyspieszając ten proces. Farba do metalu Anvi-Corr może być stosowana nawet w temperaturze 20 stopni poniżej zera, do +40 stopni C.
Produkt Anvi-Corr występuje w trzech kolorach: czarny, srebrnym i czerwonym. Farba antykorozyjna może być stosowana na stare powłoki i nie wchodzi w reakcje z innymi substancjami. Na powierzchnię Anvi-Corr możemy stosować także farby nawierzchniowe – ftalowe, chlorokauczukowe, olejne, akrylowe, a także masy bitumiczne i ognioodporne.
Farba reaktywna spirytusowa bardzo często określana jest farbą okrętową. Określenie to jest oczywiście ściśle związane z pierwotnym zastosowaniem tego rodzaju farby. Ze względu na swoje właściwości farba spirytusowa doskonale sprawdza się nawet w najtrudniejszych warunkach. Tworzy skuteczną ochronę dla powierzchni, na której jest zastosowana, zabezpieczając ją przed szkodliwym działaniem czynników zewnętrznych i rozwojem korozji. Z tego względu farba spirytusowa stosowana jest najczęściej do malowania statków, łodzi, zbiorników, a także elementów konstrukcyjnych i instalacji, które narażone są na długotrwały kontakt z wilgocią i wodą – również wodą morską. Te niezwykle trudne warunki, na jakie narażone są konstrukcje wykorzystywane w przemyśle okrętowym, wpłynęły na ciągłe udoskonalanie receptur farb okrętowych. W SiD Coating’s cenimy sobie zaufanie naszych klientów, dlatego oferowane przez nas produkty mają innowacyjne formuły. O tę innowacyjność zadbaliśmy także w przypadku farby okrętowej Anvi-Corr. Dzięki specjalnie opracowanemu składowi uzyskaliśmy preparat, który jeszcze lepiej i dłużej chroni powierzchnie z metalu i innych materiałów.
Za właściwości farby okrętowej odpowiada specjalnie opracowana formuła składu. Głównymi składnikami są: spirytus rektyfikowany, specjalne pigmenty oraz folia PVB. Zastosowanie spirytusu rektyfikowanego 97% umożliwia stosowanie farby okrętowej na stare powłoki, bez konieczności dokładnego ich usuwania. Spirytus rektyfikowany sprawia, że farba okrętowa antykorozyjna nie wchodzi w reakcje z innymi stosowanymi wcześniej preparatami, a także farbami stosowanymi jako kolejna warstwa powłoki (farby nawierzchniowe). To zapewnia doskonałą przyczepność i trwałość powłoki wykonanej przy użyciu farby okrętowej. Dzięki tej właściwości farba spirytusowa doskonale sprawdzi się w przypadkach, kiedy usunięcie starej powłoki jest utrudnione lub nawet niemożliwe. W związku z tym farby okrętowej można używać jako farby podkładowej. Dzięki brakowi reakcji z innymi substancjami możliwe jest stosowanie jako farby powierzchniowej praktycznie każdego rodzaju farby – zarówno olejnej, epoksydowej, akrylowej, jak i poliuretanowej.
Obecność w składzie 97% spirytusu umożliwia także stosowanie farby okrętowej w duży zakresie temperatur. Farby spirytusowej można używać nawet przy bardzo niskich temperaturach – minimalna temperatura stosowania wynosi -20°C. Przy tak niskich temperaturach należy pamiętać, że w przypadku stosowania metody natryskowej, należy podgrzać farbę do +15°C, aby zachować właściwości farby i umożliwić jej aplikację tą metodą. Obecny w składzie spirytus działa jak naturalny rozpuszczalnik. Odparowuje on w stu procentach, co przyspiesza proces wysychania powłoki i umożliwia dość szybkie przejście do dalszych prac.
Tworząc farbę okrętową, zadbaliśmy, aby chroniła ona powierzchnie, na których jest używana nie tylko od czynników atmosferycznych. Jedną z częstych przyczyn powstawania ognisk korozji jest przerwanie ciągłości powłoki. Nieosłonięta i niechroniona powierzchnia jest wówczas wystawiona na działanie czynników zewnętrznych, w szczególności wilgoci. W takich przypadkach ryzyko powstania korozji jest bardzo duże. Znając specyfikę środowisk, w których używana jest farba spirytusowa, postanowiliśmy ulepszyć jej skład, aby uzyskać zwiększoną odporność na uszkodzenia mechaniczne. W tym celu dodaliśmy do składu farby folię PVB, która po zaschnięciu tworzy bardzo trwałą powłokę o zwiększonej odporności na uszkodzenia mechaniczne. Warto zauważyć, że folia PVB jest między innymi stosowana na szybach samochodowych czy szklanych elementach dla ich lepszej ochrony.
Z zalet spirytusowej farby okrętowej może korzystać nie tylko przemysł. Doskonale sprawdza się ona także do użytku amatorskiego. Farba ta może być stosowana na podłoża różnego rodzaju – zarówno stal, aluminium, żeliwo, powierzchnie cynkowane, a nawet wykonane z drewna i materiałów drewnopochodnych. Farba okrętowa doskonale znajduje zastosowanie w malowaniu pojazdów, maszyn rolniczych, metalowych elementów architektonicznych i wielu innych.