11.05.2016 w Warszawie odbyła się III edycja ogólnopolskiej konferencji naukowo-technicznej „Przejazdy Kolejowo-Drogowe 2016 – Nowe technologie w budowie i eksploatacji przejazdów kolejowo-drogowych” organizowana przez AKSON MEDIA oraz Akademię Leona Koźmińskiego. Nasz przedstawiciel Szymon Bielawski zaprezentował przemówienie
Nowe Technologie  Zabezpieczeń Antykorozyjnych Opartych na Zimnym Cynkowaniu”.

Konferencja poświęcona była prezentacji zagadnień związanych z budową, modernizacją i późniejszą eksploatacją przejazdów kolejowo-drogowych, tramwajowo-drogowych, a także wspólnej nawierzchni szynowo-drogowej w portach, terminalach kontenerowych i punktach przeładunkowych.
 
Celem spotkania była wymiana doświadczeń w zakresie stosowania nowych rozwiązań technicznych w procesie projektowania i realizacji procesów modernizacyjnych infrastruktury oraz sygnalizacji na styku drogi i kolei z uwzględnieniem aspektów bezpieczeństwa, niezawodności i rachunku ekonomicznego.
Program Konferencji:
  • 9:30 – 10:00  Rejestracja uczestników, poranna kawa
  • 10:00 – 12:00  Sesja I
  • dr Mirosław Antonowicz / Akademia Leona Koźmińskiego
    Systemowe rozwiązania dla transportu towarowego – Biała Księga
  • Tadeusz Ryś / Państwowa Komisja Badania Wypadków Kolejowych
    Bezpieczeństwo na przejazdach kolejowo-drogowych
  • Maciej Stefanowicz / Fabryka Taśm Transporterowych WOLBROM S.A.
    „.ELASTrack system gumowej nawierzchni na przejazdy kolejowe”
  • Anna Rak / B+F Beton- und Fertigteilgesellschaft mbH Lauchhammer
    Innowacyjna, niezawodna i szybka w montażu zintegrowana nawierzchnia kolejowo-drogowa z torowych Płyt Nośnych systemu GTP dla przejazdów kolejowo-drogowych i kolejowo-tramwajowych
  • Piotr Kazimierowski / AUDIT RAIL sp. z o.o.
    Dobre praktyki w projektowaniu i wykonaniu przejazdów kolejowo-drogowych z perspektywy zarządcy infrastruktury i przewoźnika kolejowego w odniesieniu do LCC (kosztów cyklu życia obiektu)”
  • 12:00 – 12:30  Przerwa kawowa
  • 12:30 – 14:30  Sesja II
  • Václav Martiniak / První Signální, a.s.
    Przejazdowe urządzenie sterowania ruchem kolejowym LEXIS
  • dr Jakub Majewski / Fundacja ProKolej
    Bezpieczeństwo na przejazdach od strony użytkowników dróg – inwestycje w uspokajanie ruchu, separatory, progi zwalniające i fotoradary
  • Stanisław Biega / Centrum Zrównoważonego Transportu
    Wpływ regulacji spółki PKP PLK na realizacje inwestycji infrastrukturalnych
  • Radosław Grunwald / COVER
    Klejenie tłucznia – innowacyjny sposób stabilizacji podsypki w strefach przejściowych
  • Krzysztof Wróblewski / IMPERVIUS Sp. z o.o.
    Inekcyjna stabilizacja betonowych płyt przejazdowych
  • Szymon Bielawski / SiD Coating’s
    Nowe Technologie  Zabezpieczeń Antykorozyjnych Opartych na Zimnym Cynkowaniu
  • 14:30- 15:00  Lunch
Konferencja adresowana była głównie do:
·         zarządców infrastruktury kolejowej i drogowej,
·         właścicieli i zarządców bocznic kolejowych,
·         właścicieli i zarządców portów i terminali kontenerowych,
·         przewoźników kolejowych,
·         projektantów inwestycji kolejowych,
·         wykonawców modernizacji infrastruktury kolejowej,
·         producentów i dostawców elementów infrastruktury kolejowej,
·         producentów urządzeń i systemów SRK,
·         pełnomocników systemów zarządzania bezpieczeństwem,
·         kontrolerów, audytorów, ekspertów i naukowców,
·         a także polityków, samorządowców, dziennikarzy.
 
Podczas konferencji zaprezentowano nowoczesne produkty i technologie umożliwiające podniesienie poziomu bezpieczeństwa na jednopoziomowych skrzyżowaniach drogi i torów, z zachowaniem racjonalności ekonomicznej.
 
Ważnym aspektem dyskusji było omówienie technologii i doświadczeń europejskich, umożliwiających skrócenie procesu zamknięcia linii kolejowych i dróg podczas napraw i modernizacji przejazdów kolejowo-drogowych.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć.

[robo-gallery id=”1168″]

Podobne wpisy